Ten blog jest o pasji tworzenia czyli o projektowaniu i szyciu, hafcie sutasz i o tym co po drodze fajnego wyczaruję...

czwartek, 31 października 2013

Figi, ale nie z makiem

Jesień to bogactwo warzyw i owoców, możemy się teraz nimi rozkoszować jak nigdy dotąd. Korzystając z tej okazji ja ostatnio rozkoszuję się figami. Jak wiele innych rzeczy które robię w kuchni, muszą być przygotowane w sposób nieskomplikowany, a dający duży pozytywny efekt smakowy i wizualny. Moja wykwintna kolacja dla innych może być przystawką składa się z następujących składników:
( na jedną osobę )

4 świeże figi

4 kawałki sera koziego

4 plasterki szynki parmeńskiej

sos:

oliwa

miód

sok z cytryny


oprócz tego koniecznie:


rukola lub inna sałata jaką lubicie

i świeżo mielony pieprz


figi przekroić na krzyż i w powstały kwiatek włożyć kawałek sera koziego,

owinąć je plasterkiem szynki i zapiec 10 minut w piekarniku,

lekko podpieczone figi ułożyć na sałacie i polać słodko-kwaśnym sosem,

ja koniecznie dodaję nutkę czarnego pieprzu świeżo zmielonego i posypuję świeżym tymiankiem :)

p.s. możecie swoją sałatkę wzbogacić o dodatki:

      u mnie  za pierwszym razem to były plastry pieczonego buraka,

      a za drugim melon miodowy, zarówno jedna jak i druga wersja znakomita!!!

     












W takim razie życzę smacznego i mam nadzieję że też korzystacie z dobrodziejstw jesieni...
pozdrawiam Joanna

p.s. kolejny raz w tym roku ukazała się publikacja mojego uszytku tym razem w Burdzie klasyka nr 2/2013, kupiłam ją bez przekonania i na próbę, a tu taka oto niespodzianka w środku czekała na mnie!!!



20 komentarzy:

  1. That precious photos, figs seem tasty, I would eat them now ... I really like your dress in the photo of the magazine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you josep-maria, these photos in the magazine that my small successes <3

      Usuń
    2. My mother, who was a seamstress and taught me to love fashion, Burda had always in his workshop.

      Usuń
    3. Yes I know, I read your "about me" :)

      Usuń
  2. Gratuluję wpisu w Burdzie :) Joasiu, widzę, że nie tylko masz wyczucie stylu ale też fantastycznie gotujesz. Ta przekąska jest doskonała jeśli chodzi o składniki, jak i to w jaki sposób pokazałaś na zdjęciach. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje Krystyna, staram się we wszystko co robię wkładać jak najwięcej serca i estetyki !!! pozdrawiam

      Usuń
  3. Wygląda to smakowicie ;)
    Gratuluję publikacji!! :)

    Pozdrawiam,
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, dziękuję za odwiedziny! pozdrawiam również Joanna

      Usuń
  4. Kocham, kocham ,kocham ser kozi!!! Pyszne jedzonko przygotowalas;)

    OdpowiedzUsuń
  5. OMG ale mi zrobiłaś smaka :P Gratuluję publikacji <3 !

    OdpowiedzUsuń
  6. oj kochana takie smaczne rzeczy pokazujesz!!! a sukience i Tobie nalezalo sie zdjecia i to na pierwsza strone Burdy Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś niesamowicie miła, bardzo ci dziękuję Iza!!! buźka

      Usuń
    2. Zgadzam się z Izą w 100 % :)

      Usuń
  7. Wooooow Gratuluję publikacji Kochana, bardzo się cieszę ;)
    Nie jestem fanatyczką potraw z figami, szczerze mówiąc nigdy mi figi nie smakowały, ale jak patrzę na Twoje zdjęcia to uwierz czy nie dałabym się namówić na takie danie ;) Sprawiłaś, że zachciało mi się czegoś, czego po prostu nie lubię ;)
    Mistrzyni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu figi pasują do ciebie, musisz jepolubić,więc nie namawiam ale zapraszam!buziaki

      Usuń